Globální výdaje na luxusní zboží dosáhly v loňském roce rekordních 1,6 bilionu dolarů, přičemž nejvýraznějším segmentem byly šperky.
Tato čísla pocházejí z výzkumu provedeného poradenskou firmou Bain & Company ve spolupráci s italskou asociací výrobců luxusního zboží Altagamma.
Globální trh s luxusním zbožím prokázal "pozoruhodnou stabilitu tváří v tvář geopolitickým a ekonomickým turbulencím," uvádí zpráva.
Listopadová edice studie Luxury Goods Worldwide Market Study předpovídala, že globální trh se šperky dosáhne v loňském roce téměř 33 miliard dolarů. Nově vydaná červnová edice však podrobné údaje neposkytla.
"Šperky vynikají jako top segment v současné době," uvádí studie, "kde spotřebitelé činí investiční nákupní rozhodnutí, čímž překonávají hodinky v růstu a prokazují sílu jak v ultra-luxusním, tak i základním segmentu."
Federica Levato, spoluautorka a partnerka v Bain & Company, řekla: "Růst na obou koncích cenového spektra je řízen dvojí strategií, zaměřenou na kouzlo špičkových klientů a přitažlivost menších luxusních požitků. Nyní však není čas na to, aby značky usnuly na vavřínech."
"Vzhledem k tomu, že značky nadále čelí turbulencím na trhu, úspěšné budou ty, které přehodnotí způsob, jakým tvoří a dodávají své hodnotové nabídky napříč různými cenovými kategoriemi a kontaktními body, čímž rozšíří svůj dosah a zároveň budují podporu a loajalitu mezi svými zákazníky."